Ford Mustang facelift

En ny modell är det inte frågan om men väl så uppdaterad. Ford sammanfattar det som slankare, snabbare, tekniskt mer avancerad och mer personlig. Under skalet finns motor- och upphängningsförbättringar, flera avancerade förarassistansfunktioner och nya möjligheter att anpassa bilens inställningar efter eget tycke och smak.Ford mustang, nya mustang, ford mustang 2018, mustang 2018,  bilplatsen.se, bilplatsen, däckverkstan, däcktidning,  sajt om däck, allt om däck, bra däck, billiga däck, däcknyheter, däckinfo, nyheter om fälgar, fälgar, allt om fälgar, fälg nyheter, fälgar, billiga fälgar, snygga fälgar,   biltest, nybilstest, krocktest, bilartikel, artikel om bil, provkörning, testad,

Utsidan på nya Mustang har fått en lägre grilldesign som ger bilen ett skarpare och mer aggressivt ansiktsuttryck och förbättrar aerodynamiken. Fords ingenjörer har särskilt fokuserat på att minska framvagnslyftet genom att lägga till en större frontklyvare som ökar nedåtkraften och hjälper till att hålla framvagnen slimmad mot vägbanan för bättre stabilitet. Luftflödet bakom bilen har också förbättrats och dragkraften har minskats med upp till tre procent. För den som önskar finns också en extra vinge på Ford mustang, nya mustang, ford mustang 2018, mustang 2018,  bilplatsen.se, bilplatsen, däckverkstan, däcktidning,  sajt om däck, allt om däck, bra däck, billiga däck, däcknyheter, däckinfo, nyheter om fälgar, fälgar, allt om fälgar, fälg nyheter, fälgar, billiga fälgar, snygga fälgar,   biltest, nybilstest, krocktest, bilartikel, artikel om bil, provkörning, testad,bakluckan att välja till, för ett ännu sportigare utseende.

Den fem liter stora V8-motorn i Mustangen levererar nu 450 hästkrafter (mot tidigare 435) och sprintar noll till hundra på 4,3 sekunder med den nya 10-stegade automatlådan. Bilen finns också med en mer bränsleeffektiv 2.3-liters EcoBoost-motor som ger 290 hästkrafter (mot tidigare 317) och 440 Nm vridmoment.

Båda motorerna kan väljas med automatisk eller manuell växellåda. För att ytterligare anpassas efter varje unik förare har nya Mustangen två nya körlägen. Utöver de vanliga lägena normal, sport, bana och snö/väta finns nu också Drag Strip Mode, som optimerar prestandan i stabilitetskontroll, gasreglage, växellåda och styrning för maximal acceleration i stående start på dedikerade dragracing-banor. Dessutom finns nu möjligheten att spara sina egna, körpersonliga inställningar som en egen profil.

Tags: , ,



Nyheter